Funkcje i zadania

 1. Przedszkole pełni funkcję wychowawczą, opiekuńczą i dydaktyczną

       2. Cele przedszkola są następujące:

1)      wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego rozwoju dziecka, udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno- pedagogicznej,

2)      umożliwienie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,

3)      sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola, organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi,

4)      współdziałanie z rodziną poprzez wspomaganie rodziny w wychowaniu dzieci i przygotowaniu ich do nauki szkolnej.

1. Przedszkole realizuje wynikające z powyższych celów następujące zadania:

1)      zapewnia opiekę i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,

2)      uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka, zapewnia równe szanse, umacnia wiarę we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,

3)      stwarza warunki do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie,

4)      rozwija wrażliwość moralną,

5)      kształtuje umiejętności obserwacji otaczającego świata,

6)      rozbudza ciekawość poznawczą, zachęca do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,

7)      przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej, doprowadza do osiągnięcia przez nie szkolnej dojrzałości,

8)      podejmuje działania na rzecz poprawy statusu społecznego dzieci pochodzących z różnych środowisk,

9)      organizuje proces edukacyjny tak, aby wszystkie dzieci poznały przynajmniej podstawy programowe,

10)  przekazuje rzetelną i obiektywną informację o postępach dziecka jego rodzicom,

11)  przygotowuje dzieci do pokonania stresu, trudności i współzawodnictwa w życiu,

12)  proponuje dzieciom formy aktywnego, twórczego i interesującego spędzania wolnego czasu w przedszkolu,

13)  kształtuje umiejętności społeczne, poczucie solidarności i pomagania sobie nawzajem,

14)  prowadzi działalność diagnostyczną dotyczącą rozwoju wychowanka,

15)  współpracuje z poradnią psychologiczno- pedagogiczną w celu udzielenia dziecku pomocy w formie:                                                                                                  

        a) indywidualnej pracy z dzieckiem,                                                                         

        b) kontaktu z rodziną dziecka,                                                                            

       c)kontaktu z poradnią psychologiczno- pedagogiczną oraz innymi poradniami,

16)  umożliwia dzieciom podtrzymanie tożsamości narodowej i religijnej. Przedszkole organizuje dla dzieci lekcje religii, w tym czasie dzieci nie uczęszczające na religię mają zapewniona opiekę nauczyciela,

17)  w przedszkolu organizowane są zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r.

 

2. Przedszkole realizuje zadania wspomagając indywidualny rozwój dziecka wspierając rodzinę w wychowaniu i przygotowaniu go do nauki w szkole poprzez:

1)      kształtowanie u dzieci czynnej postawy wobec własnego zdrowia, bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności ruchowej,

2)      budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej oraz wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną,

3)      pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,

4)      informowanie na bieżąco o postępach dziecka,

5)      wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystywaniem jego własnej inicjatywy w różnych dziedzinach aktywności,

6)      nabywanie przez dzieci kompetencji językowych, w tym nabywanie umiejętności określania i czytania symboli graficznych,

7)      integrowanie treści edukacyjnych,

8)      prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanków poprzez prowadzenie obserwacji oraz prace z dziećmi z uwzględnieniem opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej,

3. Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku oraz zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny, a w szczególności:

1)      każda grupa wiekowa powierzona jest opiece jednej lub dwóch nauczycielek,

2)      w grupie najmłodszej zatrudniona jest osoba jako pomoc nauczycielki, która pomaga w sprawowaniu opieki,

3)      podczas pobytu dzieci w ogrodzie zajęcia i zabawy dzieci z poszczególnych grup odbywają się na wyznaczonych terenach z testowanym sprzętem dostosowywanym do potrzeb i możliwości dzieci,

4)      w trakcie zajęć poza terenem przedszkola ( spacery, wycieczki) zapewniona jest opieka nauczycielki oraz dodatkowo na każde 10 dzieci- jedna osoba dorosła.

 

 

 

                                                          

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Lesiów Agnieszka
(2013-10-25 13:44:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Lesiów Agnieszka
(2013-10-25 13:45:50)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki